Chcete kúpiť lacnejšie?
Prihláste sa k odberu noviniek a získajte informácie o zľavách z prvej ruky!Podmienky používania webovej stránky www.topvyrobky.sk a podmienky nákupu v internetovom obchode (Všeobecné obchodné podmienky)
Ak sa chcete stať spotrebiteľom nášho internetového obchodu, pozorne si prečítajte naše podmienky používania a obchodné podmienky uvedené nižšie. Nákup v našom internetovom obchode môžete uskutočniť len vtedy, ak s nimi súhlasíte a prijmete ich zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky.
Podmienky používania webovej lokality a naše zásady moderovania recenzií spotrebiteľov
1.1. Nakupovanie v internetovom obchode predpokladá, že spotrebiteľ si je vedomý technických možností, vlastností a obmedzení internetu a akceptuje možnosť chyby, ktorá je s touto technológiou spojená. Odporúča sa používať antivírusový a antispywarový softvér s aktuálnou databázou a vždy si nainštalovať najnovšie bezpečnostné aktualizácie operačného systému a prehliadača.
1.2. Odporúčané prehliadače kompatibilné s HTML 5 sú Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Microsoft Edge 90 a novšie verzie týchto prehliadačov. Webový obchod nemôže zaručiť správnu prevádzku v iných prehliadačoch.
1.3. S výnimkou prípadu úmyselného poškodenia obchodník nezodpovedá za škody spôsobené pripojením k webovej stránke. spotrebiteľ zodpovedá za ochranu svojho počítača a údajov v ňom uložených. spotrebiteľ môže používať internetový obchod výlučne na vlastné riziko a berie na vedomie, že obchodník vylučuje svoju zodpovednosť za majetkovú a nemajetkovú ujmu vzniknutú používaním internetového obchodu alebo spôsobenú zakúpenými produktmi v rozsahu povolenom platnými právnymi predpismi. Obchodník nezodpovedá za správanie spotrebiteľov webovej stránky.
1.4. Spotrebiteľ je plne a výlučne zodpovedný za svoje správanie, vrátane názorov vyjadrených v komentároch uložených internetovým obchodom v súvislosti s produktom počas používania internetového obchodu, ktoré musia byť pravdivé. Ak spotrebiteľ poruší ustanovenia týchto VOP, obchodník je oprávnený zaslať mu upozornenie alebo v prípade závažného porušenia zmluvy pozastaviť alebo vymazať spotrebiteľský účet spotrebiteľa, dočasne alebo trvalo ukončiť jeho prístup na webovú stránku, zabrániť pripojeniu k webovej stránke zariadeniam využívajúcim IP adresu spotrebiteľa.
1.5. Pri zadávaní objednávky sa uistite, že ste správne zadali všetky údaje potrebné pre objednávku. Obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorenie dodávky alebo iné problémy vyplývajúce z nesprávnych a/alebo nepresných údajov o objednávke, ktoré poskytol spotrebiteľ.
1.6. Webová stránka obchodníka zobrazujúca internetový obchod ako celok - vrátane obrázkov, textov, dizajnu - je majetkom obchodníka a je chránená autorskými právami. Akékoľvek čiastočné alebo úplné kopírovanie z internetového obchodu alebo webovej stránky je povolené len s písomným súhlasom obchodníka. Používanie akéhokoľvek obchodného názvu alebo ochrannej známky na webovej lokalite na akýkoľvek účel je zakázané.
1.7. V prípade akýchkoľvek otázok týkajúcich sa prevádzky, procesu objednávania a doručovania v internetovom obchode sa obráťte na náš zákaznícky servis (e-mail: hello@topvyrobky.sk ; poštová adresa: Plemax Group s.r.o., Námestie sv. Imricha 923/21, 943 01 Štúrovo).
1.8. Ak máte problém s našimi zákazníckymi službami, kontaktujte nás na adrese hello@topvyrobky.sk a my vašu sťažnosť prešetríme.
1.9. Údaje poskytovateľa webhostingu, technická prevádzka webovej stránky: informujeme našich spotrebiteľov, že správu ich údajov ako poskytovateľa webhostingu vykonáva spoločnosť Rackforest Kft. (sídlo a poštová adresa: H-1108 - Budapešť -Kozma u. 2.; tel.: +36 70 398 1166; e-mail: info@rackforest.hu) v serverovom centre MTA SZTAKI BIX v Budapešti.
Údaje o objednávkach zaznamenané v internetovom obchode sa preto ukladajú lokálne v Maďarsku, v Budapešti.
1.10. Obchodník stanovuje pravidlá moderovania pre zverejňovanie recenzií spotrebiteľov, ako aj pravidlá pre moderovanie recenzií na webovej stránke takto:
a) Naša webová stránka je moderovaná - to znamená, že hoci všetky názory a komentáre našich spotrebiteľov môžu byť v zásade zverejnené, existujú morálne, vkusové a technické obmedzenia toho, čo môže byť zverejnené. Moderovanie znamená, že moderátor má právo v odôvodnených prípadoch niektoré komentáre vymazať, ale nevyberáme recenzie, ktoré sú v súlade s našimi zásadami (v civilizovanom, normálnom tóne), t. j. pozitívne a negatívne hodnotenia spotrebiteľov uverejňujeme rovnako. Moderátor nerozhoduje na základe vlastného hodnotového úsudku, ale na základe vopred stanovených a nižšie opísaných zásad o zverejnení recenzií a komentárov a o odôvodnenom vynechaní niektorých ich obsahov. Moderátor nie je primárne zodpovedný za posúdenie správnosti názoru vyjadreného v príspevku. Mal by však zvážiť tón príspevku, jeho možnú urážlivosť alebo podnecovanie k urážke.
b) Prosíme, aby sa všetci naši spotrebitelia snažili obmedziť svoje komentáre na tie, ktoré sú vhodné pre webové stránky, a aby názory spotrebiteľov boli skutočné, týkajúce sa výrobku alebo služby, ktorú si u nás kúpili. Pri vyjadrovaní svojich názorov prosím rešpektujte nasledujúce zásady:
- Nesmiete porušovať práva na súkromie iného spotrebiteľa alebo inej osoby.
- Nie sú povolené žiadne vulgárne výrazy ani nadávky.
- Nie je dovolené hanobiť alebo zosmiešňovať určité skupiny ľudí.
- Nemali by ste zverejňovať komentáre, ktoré porušujú ústavný poriadok alebo zákony.
- Nemali by ste si zvoliť prezývku, ktorá je totožná s menom iného spotrebiteľa alebo verejnej osobnosti alebo sa s ním dá ľahko zameniť. Príspevky s takýmito menami budú vymazané. Samozrejme, každý môže písať pod svojím vlastným občianskym menom.
Pravidlá webovej stránky môžu byť aj technicky porušené. Moderátor má právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú znaky úmyselného zneužitia (napr. pripojenie príliš veľkého súboru, pripojenie programov, príliš dlhý príspevok, uverejnenie toho istého príspevku viackrát atď.)
c) Príspevky, ktoré porušujú naše zásady moderovania, budú vymazané bez varovania alebo ďalšieho vysvetlenia. Komentáre na tejto webovej stránke sa môžu tlačiť, sťahovať alebo šíriť len na osobné použitie.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY („VOP“ - PODMIENKY NÁKUPU)
1. Úvodné ustanovenia
1.1. SAD Logisztikai és Online Média Kft. (ďalej len „obchodník“) upravuje v týchto Všeobecných obchodných podmienkach (ďalej len „VOP“) podmienky týkajúce sa služieb, predaja produktov a ich používania poskytovaných na internetovej stránke www.topvyrobky.sk (ďalej len „internetová stránka“, „internetový obchod“), práva, povinnosti obchodníka a osoby, ktorá vstupuje alebo má v úmysle vstúpiť do zmluvného vzťahu s obchodníkom (ďalej len „spotrebiteľ“) a ďalšie podstatné okolnosti súvisiace so službami internetového obchodu. Jazyk uzatvorenej zmluvy je slovenský, zmluva sa riadi ustanoveniami slovenského práva a v závislosti od totožnosti spotrebiteľa môže mať charakter spotrebiteľskej zmluvy. Obchodník a kupujúci uzavrú kúpnu zmluvu. Obchodník túto uzatvorenú zmluvu nearchivuje, ale zašle ju spotrebiteľovi pri potvrdení plnenia, pričom tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP) si môže spotrebiteľ stiahnuť a vytlačiť z webovej stránky poskytovateľa služieb. www.topvyrobky.sk.
1.2. Jazyk používaný v tomto internetovom obchode, v spotrebiteľskej zmluve uzavretej zadaním objednávky a potvrdením jej splnenia, ako aj v následnej korešpondencii je slovenský.
1.3. Spotrebiteľská zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a spotrebiteľom prostredníctvom tohto internetového obchodu je podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov „Zmluvou uzavretou na diaľku a zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka“, nemožno ju považovať za písomnú zmluvu, nie je archivovaná a nie je k dispozícii v papierovej forme, ale je spotrebiteľovi zaslaná e-mailom obsahujúcim potvrdenie o plnení a text aktuálnych VOP si môže stiahnuť a vytlačiť z našej webovej stránky. Radi by sme upozornili našich spotrebiteľov na skutočnosť, že zadaním objednávky v našom internetovom obchode vzniká spotrebiteľovi povinnosť platby.
1.4. Vymedzenie pojmov:
a) Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
b) Spotrebiteľ sa považuje za podnikateľa, ak koná v rámci svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikania;
c) Keď hovoríme o „právnych predpisoch“, máme na mysli slovenské právne predpisy a právne predpisy EÚ platné a uplatniteľné v danom čase.
2. Údaje o obchodníkovi
2.1. Služby nášho internetového obchodu poskytuje táto spoločnosť (obchodník):
SAD Logisztikai és Online Média Kft.
Adresa: 2461 Tárnok, Egyenlőség utca 43
Poštová adresa: Námestie sv. Imricha 923/21, 943 01 Štúrovo
Registračné číslo spoločnosti: 13-09-190878, Registrované Fővárosi Cégbíróság
Číslo povolenia MKEH: PR7640
Daňové číslo: 25130128-2-13
Email: hello@topvyrobky.sk
Hlavné činnosti obchodníka v súvislosti s týmto internetovým obchodom sú: Zásielkové služby, internetový maloobchod (4791'08).
Sekundárni predajcovia / DROPSHIP partneri
Obchodník je oprávnený využiť sekundárneho obchodného partnera, na ktorého sa vzťahujú rovnaké práva a povinnosti ako na obchodníka. Vedľajší obchodný partner / DROPSHIP partner dodáva výrobky zakúpené spotrebiteľmi na webovej stránke priamo do skladu obchodníka, ktorý potom výrobky dodáva spotrebiteľom. Zoznam zmluvných predajcov / DROPSHIP partnerov je uvedený v zásadách ochrany osobných údajov.
2.2. Náš internetový obchod má v úmysle predávať svoje produkty predovšetkým fyzickým osobám, ktoré sú považované za spotrebiteľov podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len „Občiansky zákonník“) § 52 bod 4 (spotrebiteľ) (V tomto výklade spotrebiteľ znamená fyzickú osobu, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.). Ďalej sa spotrebiteľ môže označovať aj ako „užívateľ“, pričom obchodník a spotrebiteľ sa môžu označovať spoločne ako „zmluvné strany“. Spotrebiteľ je povinný uviesť pravdivé a správne informácie v súvislosti so svojím zámerom uzavrieť zmluvu s obchodníkom a nakupovať produkty od obchodníka ako spotrebiteľ alebo ako podnikateľ. Obchodník si vyhradzuje právo napadnúť omylom uzavretú zmluvu na súde alebo požadovať náhradu škody od podvodnej strany, ak sa zistí, že spotrebiteľ, hoci sa na začiatku procesu objednávania deklaroval ako spotrebiteľ, je v skutočnosti obchodnou spoločnosťou, podnikateľom.
3. Ceny
3.1. Ceny uvedené v internetovom obchode sú spotrebiteľské ceny (vrátane DPH). Celková suma je celková cena výrobkov plus poplatok za doručenie. Ceny na tejto webovej stránke sú zobrazené v EUR, internetový obchod uvádza ceny tučným písmom. Výrobky sa vždy predávajú za spotrebiteľskú cenu uvedenú v čase objednávky.
3.2. Na nákup produktov v tomto internetovom obchode potrebujeme zaznamenať fakturačné údaje a dodaciu adresu našich spotrebiteľov.
3.3. Ak spotrebiteľ z akéhokoľvek dôvodu nedostane faktúru najneskôr v čase odoslania výrobku, napriek ustanoveniam VOP, môže nám oznámiť svoju žiadosť o faktúru e-mailom na adresu hello@topvyrobky.sk.
3.4. Kúpna cena je uvedená cena definovaná na produktovom liste výrobku s vybranou charakteristikou výrobku, t. j. kúpna cena položky (vrátane DPH (23 %)) bez poplatkov za dodanie.
3.5. Kúpna cena našich výrobkov je vždy suma uvedená pri vybranom výrobku, čo je konečná cena vrátane DPH. Kúpna cena výrobkov nezahŕňa náklady na doručenie.
3.6. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť ceny výrobkov objednaných na webovej stránke za predpokladu, že zmena nadobudne účinnosť v rovnakom čase, ako je zmena zverejnená na webovej stránke, ale nebude mať negatívny vplyv na kúpnu cenu už objednaných výrobkov. Kúpne ceny výrobkov sa pre spotrebiteľa v období medzi zadaním objednávky a prevzatím tovaru určite nezmenia.
3.7. Ak Obchodník napriek všetkej starostlivosti uvedie na internetovej stránke nesprávnu cenu, najmä ak je cena zjavne nesprávna, napr. „0“ € alebo „1“ €, ktorá sa výrazne líši od všeobecne známej ceny výrobku, alebo ak je to spôsobené chybou systému, obchodník nie je povinný dodať tovar za nesprávnu cenu, ale môže ponúknuť dodanie výrobku za správnu cenu, s vedomím ktorej môže spotrebiteľ od nákupu odstúpiť bez udania dôvodu.
3.8. Ak sa tovar z vašej objednávky v dohľadnej dobe vypredá, budeme vás o tom informovať a ak nezrušíte objednávku na tento tovar, zašleme vám ho na vami zadanú dodaciu adresu bezplatne. Spotrebiteľ bude musieť zaplatiť iba cenu následne odoslaného výrobku pomocou dohodnutého spôsobu platby.
4. Dodacie podmienky
4.1. Doručenie do zahraničia nie je možné. Nasledujúce informácie o preprave sa vzťahujú na všetky objednané produkty.
4.2. Obchodník je povinný poskytnúť výrobky vybrané spotrebiteľom v objednávkovom formulári na osobný odber na výdajnom mieste alebo ich doručiť na dodaciu adresu uvedenú v objednávkovom formulári prostredníctvom doručovateľskej služby. Ak je splnenie objednávky z akéhokoľvek dôvodu znemožnené, obchodník bezodkladne kontaktuje spotrebiteľa e-mailom a dohodne sa s ním na ďalšom postupe.
4.3. Dodaný tovar zostáva majetkom obchodníka až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
4.4. Faktúra vrátane poplatku za doručenie vám bude zaslaná e-mailom vo forme elektronickej faktúry po doručení balíka kuriérovi. Akceptovaním týchto obchodných podmienok spotrebiteľ súhlasí s tým, že faktúru nemôžeme dodatočne upravovať, k objednávke zadanej na webovej stránke nemôžeme poskytnúť papierovú faktúru, iba zákonom stanovenú elektronickú faktúru s časovou pečiatkou, ktorá je platná aj bez podpisu.
4.5. Pred prevzatím skontrolujte stav balíka a výrobku(-ov) a ak zistíte akékoľvek fyzické poškodenie balíka alebo výrobkov, spíšte protokol s kuriérom, ktorý zásielku doručil!
4.6. Spotrebiteľ dostane e-mail s číslom zásielky (zásielok) a telefónnym číslom dopravcu v deň odoslania, aby sa mohol od 8.00 hod. nasledujúceho pracovného dňa informovať o tom, kde sa zásielka nachádza.
4.7. Pri registrácii alebo objednávke uveďte telefónne číslo, aby vás kuriér mohol ľahšie kontaktovať.
4.8. Objednávky sú spracované do 2 pracovných dní.
4.9. Vaša objednávka bude doručená kuriérskej službe alebo na výdajné miesto do 20 dní od zaslania potvrdzujúceho e-mailu. Doba doručenia je uvedená na stránke na produktovom liste výrobku. Štandardná doba doručenia sú 3-4 pracovné dni od potvrdenia e-mailom. Ak sa tak nestane do 20 dní, objednávka bude zrušená a v prípade vopred zaplatených objednávok bude vrátený zaplatený poplatok.
4.10. V niektorých prípadoch sa môže očakávaný čas dodania uvedený na produktovom liste výrobku líšiť od vyššie uvedeného a môže byť dlhší. Hlavným dôvodom je, ak sa dodávateľ oneskorí s dodávku výrobku z dôvodov, ktoré nemôžeme ovplyvniť a ktoré sa nedajú predvídať. Pre rôzne dodacie lehoty zadané v rámci jednej objednávky vždy platí najdlhšia, nakoľko objednávku doručujeme naraz celú.
4.11. Ak obchodník nesplní svoj zmluvný záväzok, pretože tovar uvedený v zmluve nie je k dispozícii, bezodkladne o tom informuje spotrebiteľa a bezodkladne, najneskôr však do tridsiatich dní, mu vráti zaplatenú sumu. Splnenie tejto povinnosti nezbavuje Obchodníka zodpovednosti za ďalšie dôsledky porušenia zmluvy.
4.12. Balíky sa doručujú v pracovné dni od 8.00 do 17.00 hod. Ak spotrebiteľ nie je v tomto období doma, odporúčame ako adresu doručenia uviesť pracovnú adresu (ak je k dispozícii). Pozor! Žiadajte o doručenie na miesto, kde je vždy prítomná osoba, ktorá vie o príchode zásielky.
4.13.Ak je doručenie neúspešné napriek dvom pokusom, náklady na opätovné doručenie budú účtované spotrebiteľovi ako dodatočné náklady.
4.14. Výrobky, ktoré chcete zaplatiť na dobierku, si objednajte len vtedy, ak ste schopní zaplatiť dopravcovi pri prevzatí zásielky.
5. Platobné podmienky
5.1. V prípade dobierky je možné platiť platobnou kartou a v hotovosti pri dodaní domov a na výdajných miestach, v prípade balíkomatov je možné uhradiť dobierku len platobnou kartou.
5.2. Online platba kreditnou kartou (cez platobnú bránu Barion).
5.3. Pravidlá týkajúce sa poplatku za použitie platobného prostriedku po uzavretí zmluvy: Obchodník si nesmie za použitie daného spôsobu platby účtovať poplatok, ktorý by prevyšoval náklady, ktoré mu vznikli v súvislosti so spôsobom platby (ako sú náklady na doručenie, ktoré ďalej fakturuje v rovnakej hodnote a v prípade online akceptácie bankovej karty banková provízia ako náklad).
6. Proces a kroky pri objednávaní a uzatváraní zmluvy
6.1. Registrácia do internetového obchodu
a) V našom internetovom obchode môžete nakupovať po registrácii a ako hosť. Registrácia je pohodlná a užitočná, aby ste pri každom nákupe nemuseli znovu zadávať svoje dodacie a fakturačné údaje.
b) Registračný formulár musí byť vyplnený. Je možné zadať aj inú dodaciu a fakturačnú adresu, ale je dôležité, aby na dodacej adrese bol niekto, kto zásielku prevezme.
c) Obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorenie dodávky alebo iné problémy či chyby spôsobené nesprávnymi a/alebo nepresnými informáciami poskytnutými spotrebiteľom. Obchodník nezodpovedá za žiadne škody alebo chyby vyplývajúce zo zmeny registrovaných údajov zo strany spotrebiteľa.
d) Obchodník nenesie zodpovednosť za žiadne škody spôsobené tým, že spotrebiteľ zabudne svoje heslo alebo sa heslo stane prístupným neoprávneným osobám z akéhokoľvek dôvodu, ktorý je mimo kontroly obchodníka.
6.2. Používanie internetového obchodu
Pri používaní internetového obchodu je rozhranie, jazyk spotrebiteľskej zmluvy a registrácie slovenský.
6.3. Zostavenie objednávky
6.3.1. Produkty sú rozdelené podľa kategórie. Pri produktoch, ktoré si môžete kúpiť, sa nachádza tlačidlo „Do košíka“. Kliknutím na toto tlačidlo tovar nekúpite, iba ho pridáte do košíka. Aktuálna hodnota nákupného košíka sa vždy zobrazuje a aktualizuje nad ním. Všetky výrobky, ktoré ste pridali do nákupného košíka, tam zostanú, kým ich neodstránite alebo neobjednáte. Obsah nákupného košíka môžete kedykoľvek skontrolovať, upraviť alebo vymazať.
6.4. Odoslanie objednávky
6.4.1. V súhrnnej časti funkcie „KOŠÍK“ môžete prejsť k dokončeniu nákupu a zadať fakturačnú a dodaciu adresu. Prechodom k dokončeniu nákupu internetový obchod vypíše objednané položky, náklady na dopravu a sumu, ktorú je potrebné zaplatiť. Suma na zaplatenie zahŕňa všetky náklady.
6.4.2. Pred dokončením objednávky, máte možnosť opätovne skontrolovať všetky doteraz zadané údaje, zistiť a opraviť chyby pri zadávaní údajov. Po dokončení nákupu, skontrolovaní údajov, obsahu nákupného košíka, zvoleného spôsobu doručenia a platby, prejdite nižšie. Po otvorení a skontrolovaní zmluvných podmienok zaškrtnite políčko „Odoslaním objednávky potvrdzujem, že som sa oboznámil/a s Obchodnými podmienkami. Zaväzujem sa prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu“ (kliknutím na tento odkaz sa tieto VOP znovu načítajú a umožní vám ich prečítať) a kliknite na tlačidlo „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“ s červeným pozadím v dolnej časti. Tým sa zobrazia všetky chyby pri zadávaní údajov, ktoré je potrebné opraviť, a nové údaje sa uložia.
6.4.3. Radi by sme upozornili našich spotrebiteľov na skutočnosť, že kliknutím na tlačidlo „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“ je spotrebiteľ povinný zaplatiť za objednávku zadanú v internetovom obchode!
6.5. Potvrdenie objednávky
6.5.1. Spotrebiteľ vždy dostane potvrdenie svojej objednávky - o jej prijatí a dostupnosti - e-mailom. Po odoslaní objednávky spotrebiteľom, zašle internetový obchod spotrebiteľovi do 48 hodín automatický e-mail s potvrdením, že obchodník prijal objednávku spotrebiteľa. Vaša objednávka bude teda do 48 hodín potvrdená e-mailom zaslaným na uvedenú e-mailovú adresu. V každom prípade počkajte na potvrdenie! Ak v tejto lehote potvrdenie nedostanete, nie ste povinný tovar zakúpiť alebo službu využiť. Automatický e-mail bude obsahovať údaje o vašej objednávke a sumu, ktorú treba zaplatiť.
6.5.2. Ak potvrdenie nenájdete v doručenej pošte, skontrolujte aj priečinky SPAM a reklama. Ak je telefónne číslo nesprávne, nemôžeme vás kontaktovať. Nepresné alebo neúplné kontaktné údaje môžu znemožniť vybavenie vašej objednávky.
6.5.3. Obchodník akceptuje ponuku spotrebiteľa prostredníctvom e-mailu. Zmluva je uzavretá okamihom doručenia e-mailu potvrdzujúceho prijatie ponuky zo strany obchodníka spotrebiteľovi, t. j. potvrdením objednávky. Spotrebiteľ nie je viazaný ponukou, ak bezodkladne (do 48 hodín) nedostane od obchodníka potvrdzujúci e-mail týkajúci sa ním zaslanej objednávky.
6.5.4. Ak e-maily neboli prijaté, pretože e-mailové konto spotrebiteľa je plné alebo e-mailová adresa je nesprávna a obchodník nemôže e-mail potvrdiť, obchodník nenesie zodpovednosť. Ak si spotrebiteľa všimne chybu v údajoch uvedených v potvrdzujúcom e-maile, musí ju do 1 dňa nahlásiť obchodníkovi prostredníctvom niektorého z kontaktných údajov zákazníckeho servisu, aby sa predišlo vykonaniu nechcených objednávok.
6.6. Spracovanie objednávok
6.6.1. Objednávky sa spracúvajú v pracovných dňoch. Objednávku je možné zadať aj mimo času uvedeného ako čas spracovania objednávky, ak ju zadáte po pracovnej dobe, bude spracovaná do 2 pracovných dní.
6.6.2. Vyhradzujeme si právo odmietnuť celú už potvrdenú objednávku alebo jej časť - ak tovar nie je na sklade, výrobca zastavil výrobu alebo dovozca zastavil dodávky. V prípade čiastočného plnenia bude spotrebiteľ vo všetkých prípadoch informovaný písomne (e-mailom).
6.6.3. Uzatvorenie a doručenie objednávky: Upozorňujeme, že po odoslaní objednávky, ale pred jej doručením, nás v prípade akýchkoľvek otázok, špeciálnych požiadaviek, úprav objednávky alebo problémov kontaktujte na emailovej adrese hello@topvyrobky.sk.
7. Zablokovanie spotrebiteľa
7.1. Ak spotrebiteľ neprevezme 2 balíky a neuplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy, internetový obchod má právo spotrebiteľa po predchádzajúcom upozornení zablokovať.
8. Popisy produktov
8.1. Väčšina obrázkov zobrazených na výrobkoch nie sú ilustračné obrázky, ale skutočné obrázky výrobkov. V niektorých prípadoch sú však kvôli prehľadnosti k danému produktu uvedené aj obrázky, ktoré sú ilustráciami.
8.2. Základné vlastnosti a charakteristiky predávaného tovaru a návod na jeho použitie nájdete na informačnej stránke konkrétneho tovaru. Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa tovaru pred jeho kúpou, náš zákaznícky servis je vám k dispozícii.
8.3. Ak potrebujete viac informácií o kvalite, základných vlastnostiach, použití alebo použiteľnosti akéhokoľvek tovaru na webovej lokalite, ako je uvedené na webovej lokalite, kontaktujte náš zákaznícky servis.
9. Zodpovednosť za vady – V nasledujúcom texte sú popísané záručné podmienky vyžadované zákonom, a zmluvné distribútorské záručné podmienky, ktoré poskytujeme na dobrovoľnom základe.
9.1. Vady predanej veci
9.1.1. Predaná vec má vady, ak
a) nie je v súlade s tým, čo si spotrebiteľ s obchodníkom dohodli v zmluve (tzv. dohodnuté požiadavky): vec nezodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite uvedeným v zmluve; vec nie je vhodná na účel, ktorý spotrebiteľ oznámil obchodníkovi a s ktorým obchodník súhlasil; vec neplní funkcie uvedené v zmluve; vec nemá vlastnosti alebo príslušenstvo uvedené v zmluve a pod.,
b) nie je v súlade s tým, čo môže spotrebiteľ očakávať od veci rovnakého druhu (tzv. všeobecné požiadavky): vec nie je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami bežnými pre vec rovnakého druhu, ktoré môže spotrebiteľ očakávať; vec nie je vhodná na účel, na ktorý sa vec rovnakého druhu bežne používa; a pod.,
c) jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby (tzv. právne vady).
9.2. Zodpovednosť za vady
9.2.1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má vec pri jej prevzatí spotrebiteľom alebo ním určenou osobou a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od prevzatia veci. Obchodník nezodpovedá za vady, ktoré vzniknú kvôli nesprávnemu používaniu veci, nehode, opotrebeniu alebo iným okolnostiam, ktoré nastanú po dodaní veci. Obchodník však zodpovedá za vady, ktoré sa síce prejavia neskôr, avšak vec ich mala už v čase jej dodania spotrebiteľovi. Ak ide o predaj použitej veci, dobu zodpovednosti za vady je možné dohodou medzi spotrebiteľom a obchodníkom skrátiť až na jeden rok od dodania veci.
9.2.2. Ak ide o vec s digitálnymi prvkami, t. j. hnuteľnú vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s nimi prepojená tak, že bez digitálneho obsahu alebo digitálnej služby nemôže plniť svoje funkcie (napríklad smartfón, smart televízia a pod.), obchodník zodpovedá za vady na veci aj za vady digitálneho obsahu alebo digitálnej služby. Zároveň platí, že ak ide o vec, pri ktorej sa má digitálny obsah alebo digitálna služba dodávať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za vady digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktoré sa vyskytnú alebo prejavia počas celej dohodnutej doby, najmenej počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
9.2.3. Zodpovednosť obchodníka za vady sa vzťahuje aj na zľavnenú vec alebo vec vo výpredaji. Ak však obchodník pri uzavretí zmluvy informoval spotrebiteľa, že určitá vlastnosť veci nie je v súlade s tým, čo môže spotrebiteľ očakávať od veci rovnakého druhu (nezodpovedá všeobecným požiadavkám) a spotrebiteľ s tým súhlasil, obchodník za takéto vady nezodpovedá. Uvedené sa môže vzťahovať napríklad na prípady, keď je vec predávaná za nižšiu cenu z dôvodu, že má určité nedostatky alebo na prípad predaja použitých vecí.
9.2.4. Ak sa vada prejaví do dvoch rokov od dodania veci, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase jej dodania (ak to je zlučiteľné s povahou veci a vady), a teda ide o vadu, za ktorú obchodník zodpovedá. Obchodník môže tento predpoklad vyvrátiť, je však jeho úlohou dokázať opak. Ak ide o použité veci a spotrebiteľ sa dohodol s obchodníkom na kratšej, napríklad jednoročnej dobe zodpovednosti za vady, existencia vady v čase dodania veci sa predpokladá počas tejto kratšej doby.
9.2.5. Pravidlá pre zodpovednosť obchodníka za vady veci sa vzťahujú aj na veci, ktoré obchodník vyrobí spotrebiteľovi na mieru (zhotovenie veci na zákazku).
9.3. Dôkazné bremeno
9.3.1. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby dvoch rokov od dodania veci, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
9.3.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
9.4. Práva zo zodpovednosti za vady
9.4.1. Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.4.2. Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkovi.
9.4.3. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania veci.
9.4.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebietľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
9.5. Vytknutie vady
9.5.1. Vadu možno vytknúť emailom na hello@topvyrobky.sk alebo na adrese Plemax Group s.r.o. Námestie sv. Imricha 923/21, 943 01 Štúrovo.
9.5.2. Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
9.5.3. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
9.5.4. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu, ak obchodník za vadu zodpovedá. Toto právo si musí spotrebiteľ u obchodníka uplatniť do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo na náhradu nákladov zanikne.
9.5.5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
9.6. Odstránenie vady
9.6.1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
9.6.2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
9.6.3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotreniteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.
9.6.4. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi alebo osobe podľa 9.5.5.. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
9.6.5. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
9.6.6. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
9.6.7. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
9.6.8. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa 9.2..
9.7. Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
9.7.1. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2,
c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
e) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
9.7.2. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
9.7.3. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
9.7.4. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
9.7.5. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
9.7.6. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
9.7.7. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
9.7.8. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
9.7.9. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
9.8. Náhrada nákladov obchodníka
9.8.1. Ak je vada, za ktorú zodpovedá obchodník, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre vec s digitálnymi prvkami, obchodník má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady spotrebiteľom.
9.9. Spotrebiteľská záruka
9.9.1. Výrobca alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
9.9.2. Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
9.9.3. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti a poučenie, že spotrebiteľ má voči obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
9.9.4. Porušenie povinnosti výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
9.9.5. Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy so spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
10. Odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy - Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu.
10.1. Spotrebiteľ môže podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, okrem prípadov uvedených v zákone, podľa ktorých odstúpenie od zmluvy možné nie je, zaslaním e-mailu na adresu hello@topvyrobky.sk alebo zaslaním listu poštou. V prípade písomného odstúpenia od zmluvy stačí vyhlásenie o odstúpení zaslať do 14 dní.
10.2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy stanovená zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov je 14 dní, t. j. spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 (štrnástich) kalendárnych dní odo dňa prevzatia objednaného výrobku, pričom spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy aj v období odo dňa uzavretia zmluvy do dňa prevzatia výrobku (t. j. pred jeho doručením).
10.4. Zákazník môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy písomne (zaslaním písomného vyhlásenia e-mailom alebo poštou použitím vzorového formulára). Vzor vyhlásenia o odstúpení od zmluvy.
10.5. Zákonné výnimky z odstúpenia od zmluvy - POZOR! Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
10.6. Obchodník samozrejme rád odpovie a poskytne informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy v súvislosti s určitými produktmi, na základe konkrétnej žiadosti spotrebiteľa, prostredníctvom kontaktných údajov zákazníckeho servisu.
10.7. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom prevzatia výrobku alebo v prípade služieb dňom uzavretia zmluvy. Spotrebiteľ musí vrátiť výrobok bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia odstúpenia od zmluvy.
10.8. V prípade odstúpenia od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi celú zaplatenú sumu (kúpnu cenu a náklady na doručenie) najneskôr do 14 dní. V prípade odstúpenia od zmluvy však náklady na vrátenie výrobku obchodníkovi znáša spotrebiteľ. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
10.9. V prípade odstúpenia od zmluvy musí spotrebiteľ vrátiť výrobok obchodníkovi kompletný (t. j. so všetkým príslušenstvom, súčasťami a kompletnou dokumentáciou), nepoškodený, čistý a podľa možnosti v pôvodnom obale.
10.10. Obchodník môže požadovať náhradu nákladov na amortizáciu vyplývajúcu z používania výrobku nad rámec používania potrebného na zistenie jeho povahy, vlastností a fungovania. Preto v prípadoch, keď vrátený výrobok vykazuje známky extrémneho alebo nesprávneho používania, si obchodník vyhradzuje právo uplatniť svoje práva z toho vyplývajúce. Z tohto dôvodu obchodník upozorňuje spotrebiteľov, že v prípade odstúpenia od nadmerne používaného výrobku nevracia plnú kúpnu cenu. Lehota 14 dní od prevzatia výrobku je určená aj na to, aby si spotrebiteľ mohol overiť výrobok a jeho fungovanie v rámci bežného používania. Ak je výrobok počas tohto obdobia „nadmerne používaný“ (napr. rozšliapaná obuv), obchodník sa môže odvolať na to, že nevráti plnú kúpnu cenu z dôvodu nadmerného používania.
10.11. Spôsob vrátenia poplatkov: Pri odstúpení od zmluvy vráti obchodník všetky zaplatené platby vrátane nákladov na doručenie bezodkladne, najneskôr však do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, avšak s výnimkou akýchkoľvek dodatočných nákladov, ktoré vznikli z dôvodu, že si spotrebiteľ, zvolil iný spôsob dopravy ako najlacnejší ponúkaný štandardný spôsob dopravy (napr. expresné doručenie).
11. Alternatívne riešenie sporov
11.1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.
11.2. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu ( ďalej len „ ARS“) subjektu ARS, ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa doručenia jej odoslania.
11.3. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu ARS, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Subjektom ARS pre spory s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia prípadne iný orgán ARS zapísaný v zozname Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam orgánov ARS je dostupný na: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=7592146962457726166
11.4. Návrh musí obsahovať náležitosti podľa § 12 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
11.5. Návrh môže spotrebiteľ podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ použiť formulár, ktorého vzor je uvedený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
11.6. Subjekt ARS môže odmietnuť návrh vtedy, ak bol podaný návrh po uplynutí jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede obchodníka na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal obchodníkovi žiadosť o nápravu, na ktorú obchodník neodpovedal. Taktiež môže odmietnuť v prípade, že spotrebiteľ sa pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s obchodníkom alebo v prípade ak hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže odmietnuť návrh aj vtedy, ak sa návrh týka veci, ktorou sa už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a ARS by bolo vzhľadom na všetky okolnosti zjavne neúčinné. Ak je zrejmé, že ARS by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, subjekt ARS môže takýto návrh odmietnuť. V prípade, že subjekt ARS odmietne návrh spotrebiteľa, v takom prípade mu to bezodkladne oznámi aj s odôvodnením odmietnutia návrhu.
11.7. ARS sa začína dňom doručenia úplného návrhu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov subjektu ARS.
11.8. Strany sporu sú povinné poskytnúť potrebnú súčinnosť subjektu ARS na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu alternatívneho riešenia sporu.
11.9. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá so strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
12. Subjekty na uplatňovanie práva spotrebiteľa:
A) Slovenská obchodná inšpekcia: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) je orgánom štátnej kontroly vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa s celoslovenskou pôsobnosťou. SOI vykonáva dohľad nad dodržiavaním povinností ustanovených zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne záväznými aktmi Európskej únie v oblasti ochrany spotrebiteľa. https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
B) Spotrebiteľské organizácie: Spotrebiteľské organizácie sú právnické osoby založené alebo zriadené na účely ochrany spotrebiteľa, ktoré presadzujú a chránia záujmy spotrebiteľov a pomáhajú im uplatňovať spotrebiteľské práva. Spotrebiteľské združenia vám poskytnú právne poradenstvo, pomoc a podporu predovšetkým mimosúdne, avšak v krajnom prípade nie je vylúčené ani vaše zastupovanie na základe plnej moci pred súdom, prípadne iným orgánom verejnej moci. Ako spotrebiteľ by ste však mali dbať nato, aby ste v záujme dosiahnutia čo najlepšieho výsledku poskytli spotrebiteľskej organizácií maximálnu súčinnosť a pravdivo opísali všetky rozhodujúce skutočnosti. Informatívny zoznam spotrebiteľských organizácií nájdete tu.
C) Európske spotrebiteľské centrum (ESC): Na ESC sa môžete obrátiť, ak ste sa dostali do problému s obchodníkom z iného členského štátu Európskej únie, Nórska, Islandu alebo Veľkej Británie. ESC poskytuje bezplatné poradenstvo a informácie o právach spotrebiteľov a o možnostiach ich uplatnenia. ESC sa nezaoberá výlučne vnútroštátnymi spormi ani problémami pri nákupe tovarov a služieb z tretích krajín mimo EÚ. Viac informácií nájdete na oficiálnej stránke centra.
D) Všeobecný súd: Každý sa môže domáhať ochrany svojho práva na vecne príslušnom súde. V prípade spotrebiteľských sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy budete ako spotrebiteľ považovaný za tzv. slabšiu stranu v konaní, z čoho Vám budú vyplývať viaceré zvýhodnenia týkajúce sa vašich procesných práv v konaní pred súdom a navyše budete oslobodený od súdnych poplatkov. Upozorňujeme však, že v prípade neúspechu budete stále povinný uhradiť trovy konania, a to vo výške, ktorú určí súd v rozhodnutí. Trovy konania môžu byť v konečnom dôsledku oveľa vyššie ako hodnota predmetu sporu.
13. Záverečné ustanovenia
15.1. Zmluvu medzi zmluvnými stranami upravujú predovšetkým tieto zákony:
Zákon 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
Zákon 40/1964 Zb. Občiansky zákonník;
Zákon 513/1991 Zb. Obchodný zákonník;
Zákon 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
Zákon 109/2024 Z. z. ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia a znižovaním administratívnej záťaže;
Zákon 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
15.2. Pravidlá uplatnenia kupónov:
A) Vernostné body, zľavové kupóny, darčekové kupóny, zľavy a kredit na zákazníckom účte nemôžeme dodatočne (po odoslaní objednávky) uplatniť.
B) Pri zadaní jednej objednávky je možné uplatniť iba jeden kupón.
C) Každý kupón (s výnimkou finančne vyrovnaného zostatku) je možné použiť iba raz mesačne na jedného používateľa. Za používateľa považujeme každú fyzickú alebo právnickú osobu, organizáciu, ktorá stojí za objednávkou a ku ktorej je priradený rovnaký e-mail alebo IP adresa, alebo rovnaká dodacia alebo fakturačná adresa. Kupón, ktorý systém automaticky zobrazí v pop-up okne, je možné použiť iba raz.
15.3. Obchodník je oprávnený v odôvodnených prípadoch jednostranne upraviť podmienky týchto všeobecných obchodných podmienok (VOP), pričom musí dodržiavať zásady čestnosti, obchodnej etiky a zákonnosti. Prípadné zmeny nebudú mať spätnú platnosť a nadobudnú účinnosť okamžite po zverejnení na webovej stránke.
Dátum: 01.12.2024
VOP boli naposledy aktualizované a sú platné od: … 01.12.2024