Chcete kúpiť lacnejšie?
Prihláste sa k odberu noviniek a získajte informácie o zľavách z prvej ruky!10. Odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy - Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu.
10.1. Spotrebiteľ môže podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, okrem prípadov uvedených v zákone, podľa ktorých odstúpenie od zmluvy možné nie je, zaslaním e-mailu na adresu hello@topvyrobky.sk alebo zaslaním listu poštou. V prípade písomného odstúpenia od zmluvy stačí vyhlásenie o odstúpení zaslať do 14 dní.
10.2. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy stanovená zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov je 14 dní, t. j. spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 (štrnástich) kalendárnych dní odo dňa prevzatia objednaného výrobku, pričom spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy aj v období odo dňa uzavretia zmluvy do dňa prevzatia výrobku (t. j. pred jeho doručením).
10.4. Zákazník môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy písomne (zaslaním písomného vyhlásenia e-mailom alebo poštou použitím vzorového formulára). Vzor vyhlásenia o odstúpení od zmluvy.
10.5. Zákonné výnimky z odstúpenia od zmluvy - POZOR! Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
10.6. Obchodník samozrejme rád odpovie a poskytne informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy v súvislosti s určitými produktmi, na základe konkrétnej žiadosti spotrebiteľa, prostredníctvom kontaktných údajov zákazníckeho servisu.
10.7. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom prevzatia výrobku alebo v prípade služieb dňom uzavretia zmluvy. Spotrebiteľ musí vrátiť výrobok bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia odstúpenia od zmluvy.
10.8. V prípade odstúpenia od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi celú zaplatenú sumu (kúpnu cenu a náklady na doručenie) najneskôr do 14 dní. V prípade odstúpenia od zmluvy však náklady na vrátenie výrobku obchodníkovi znáša spotrebiteľ. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
10.9. V prípade odstúpenia od zmluvy musí spotrebiteľ vrátiť výrobok obchodníkovi kompletný (t. j. so všetkým príslušenstvom, súčasťami a kompletnou dokumentáciou), nepoškodený, čistý a podľa možnosti v pôvodnom obale.
10.10. Obchodník môže požadovať náhradu nákladov na amortizáciu vyplývajúcu z používania výrobku nad rámec používania potrebného na zistenie jeho povahy, vlastností a fungovania. Preto v prípadoch, keď vrátený výrobok vykazuje známky extrémneho alebo nesprávneho používania, si obchodník vyhradzuje právo uplatniť svoje práva z toho vyplývajúce. Z tohto dôvodu obchodník upozorňuje spotrebiteľov, že v prípade odstúpenia od nadmerne používaného výrobku nevracia plnú kúpnu cenu. Lehota 14 dní od prevzatia výrobku je určená aj na to, aby si spotrebiteľ mohol overiť výrobok a jeho fungovanie v rámci bežného používania. Ak je výrobok počas tohto obdobia „nadmerne používaný“ (napr. rozšliapaná obuv), obchodník sa môže odvolať na to, že nevráti plnú kúpnu cenu z dôvodu nadmerného používania.
10.11. Spôsob vrátenia poplatkov: Pri odstúpení od zmluvy vráti obchodník všetky zaplatené platby vrátane nákladov na doručenie bezodkladne, najneskôr však do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia oznámenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, avšak s výnimkou akýchkoľvek dodatočných nákladov, ktoré vznikli z dôvodu, že si spotrebiteľ, zvolil iný spôsob dopravy ako najlacnejší ponúkaný štandardný spôsob dopravy (napr. expresné doručenie).
Podrobnejšie informácie si môžete prečítať vo VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENKACH.